Ranní návyky aneb jak správně nastartovat den

Přečtete za 2 minut(y)

Vstáváte ráno na poslední chvíli? Odházíte z domu ještě v polo spánku? Začíná váš den jako jeden velký kolotoč? Změňte pár maličkostí a váš den může být mnohem pozitivnější a produktivnější. První otázka, kterou si musíte položit je: čím začínám své ráno? Kontrolujete telefon ihned jak otevřete oči? Hádám, že většina z nás to tak opravdu má. Odložte telefon na později a ujistěte se, že máte dostatek času na své ranní rituály. Pojďme se podívat na ty nejzákladnější.

Vstávat!

Kolikrát si ráno oddalujete svůj budík? Dvakrát? Třikrát? Špatně! Tímto posouváním  jen narušujete svůj spánkový cyklus i celkovou produktivitu celého dne. Takovou malou vychytávkou je položit si budík nebo telefon na poličku dál od postele, abyste ráno byli nuceni vstát, když ho budete chtít vypnout. Pak už se jen udržet na nohách a máte vyhráno. Říká se také, že by člověk měl spát tak dlouhý čas, aby byl dělitelný hodinou a půl. Po tomto čase je totiž ukončen jeden ze spánkových cyklů, a tak se probudíte mnohem lépe a přirozeněji. Za zkoušku nic nedáte, no ne?!

Voda léčí

Druhým návykem, který by se pro vás měl stát přirozeností, je pití minimálně jedné sklenice vody na lačný žaludek. Hydratujte své tělo po nočním půstu, rozběhněte metabolismus a zároveň zlepšete trávení. Propláchnutím svého zažívacího traktu docílíte odplavení všemožných nežádoucích toxinů, které se v těle přes noc nahromadily. Nicméně pozor! Voda by měla mít pokojovou teplotu. Příliš studená tekutina by mohla být pro tělo velký šok. Neuškodí také přidat pár kapek citrónu či jablečného octa, které celému procesu dodají ještě lepší účinky.

Protažení je zázrak

Tělo je po noci ztuhlé a potřebuje se zahřát tak, aby mohlo dobře fungovat. Nemusíte hned ráno běžet do posilovny. Stačí pár svižnějších pohybů a pár cviků na protažení a uvidíte, že budete mnohem více svěží a aktivní během celého dne. Vstát o pět či deset minut dříve vás přeci nezabije. Naopak vám to pomůže k mnohem produktivnějšímu dni a lepšímu pocitu. Ti z vás, kteří se chtějí posunout ještě o level výše, mohou zkusit ranní jógu či protahování prodloužit o pár minut. Na internetu je dnes už spousta videí, které vás mohou inspirovat a motivovat.

Omezte bílý cukr ve své snídani

Pokud si k snídani naservírujete hromadu cukru, váš inzulín vyletí vysoko, nicméně po chvíli zase spadne hluboko dolů. Vaše energie pak bude na bodě mrazu a navíc opět brzy dostanete hlad. Přemýšlejte nad tím, co ráno sníte. Udělejte si ovesnou kaši, smoothie nebo pro milovníky slaného avokádový toust s vajíčkem. Zdravých možností je nespočet. Stačí jen trochu přemýšlet či se opět inspirovat u ostatních. Nezáleží na tom, jestli chcete držet jídelníček. I lidé, kteří se o svou váhu tolik nestarají, chtějí mít přeci plno energie na každodenní starosti. Toto samozřejmě neplatí jen pro snídani, ale pro všechna jídla. Přiměřené množství cukru pak můžete zařadit, pokud se chystáte na ranní trénink například od posilovny nebo na běh do přírody. V takovém případě je cukr ze stravy plně využit.

Zdravých ranních návyků může být nespočet. Nicméně pro začátek tyto základní bohatě postačí. Každou změnu k lepšímu vaše tělo i mysl ocení a vy můžete pozorovat, jaké změny vám to přinese. Podpořte své zdraví a můžete naplno využít celý den. Stačí ho jen správně nastartovat!