Jsou sacharidy na noc špatné?

Přečtete za < 1 minutu

Zdravý životní styl a tvorba jídelníčků je i v současnosti stále opředena spoustou mýtů. Mnoho z nich se točí okolo konzumace sacharidů v odpoledních nebo nočních hodinách. Jsou tyto příjmy opravdu takovým strašákem, který může znamenat újmu na vaší cestě za vysněnou postavou? Na to se podíváme v následujícím článku.

Tělo neví, kolik je hodin

Ačkoliv se možná nadpis zdá přehnaně zjednodušený, celá problematika se od něj odvíjí. Zakazovat si příjem sacharidů po určité hodině je zcela neracionální cestou. Vaše tělo neví, kolik je hodin, a pokud mu dodáte sacharidy v osm hodin, poradí si s nimi stejně jako deset minut před osmou. Vytyčení nesmyslných časových hranic je stejně nešťastné jako celý chybný náhled na věc.

Některým jedincům mohou sacharidy na noc působit nepříjemné pocity nebo dokonce způsobovat nepohodlný spánek. V těchto případech, je pak samozřejmě nasnadě je ve večerních hodinách z jídelníčku vyloučit. Vždy se však bude čas, od kterého nebudete sacharidy konzumovat odvíjet od času, kdy usínáte a nikoliv od nějaké imaginární časové hranice.

Pokud se tedy rozhodnete vyloučit v pozdních hodinách sacharidy ze svého jídelníčku, mělo by to být pouze z praktických důvodů a přizpůsobení se vašemu tělu. Na hubnutí tento krok bude mít nulové dopady.

Jezte tolik sacharidů, kolik máte ve svém jídelníčku

Výše zmíněné skutečnosti jsou totiž determinovány především tím, že vaše tělo kalkuluje s denní bilancí přijaté energie. V praxi to znamená, že pokud během dne sníte dostatek sacharidů, večer si je z jídelníčku odepřete, ale problémem není ani opačný průběh. Konzumujte tedy tolik sacharidů, kolik máte předepsáno ve svém jídelníčku a neorientujte se striktně podle nutné doby jejich příjmu.

Zaměřte se na kvalitní zdroje

Z výše uvedeného vyplývá, že čas příjmu sacharidů nehraje ve většině případů zásadní roli. Svoji pozornost byste proto měli věnovat spíše původu těchto přijímaných makroživin a zaměřit se na ty nejkvalitnější zdroje s nízkým glykemickým indexem.