Jaké ovoce obsahuje minimum kalorií?

Přečtete za 2 minut(y)

Ovoce je jedním ze základních pilířů zdravé stravy a doporučuje se ho jíst v téměř neomezeném množství. Vysoký obsah vitamínů, minerálů, a naopak zanedbatelné množství tuků jsou jednou z nesporných výhod ovoce. Hlavními složkami jsou však voda a sacharidy, které tvoří převážně jednoduché cukry. Ty slouží nejen jako zdroj energie pro náš organismus, ale také přispívají k tvorbě podkožního tuku. Pokud tedy chcete zhubnout, měli byste ovoce konzumovat v rozumné míře. Není však ovoce jako ovoce. Různé druhy obsahují rozdílné množství energie a my vám v našem článku prozradíme, jak na tom jednotlivé druhy jsou. Seznam jsme pro vás rozdělili do tří kategorií podle obsahu energie v kcal.

Ovoce, které můžete jíst téměř neomezeně (0 až 50 kcal/100 g)

Absolutním vítězem z běžně konzumovaných druhů není vlastně ovoce, jako spíš zelenina, kterou je meloun. Na náš list jsme ho však zařadili, díky jeho sladké chuti. Meloun se pyšní pouhými 28 kcal/100 g.

Na druhém místě by se pak umístily jahody s 35 kcal, které s 36 kcal následuje papája a citrón. Do této kategorie by se vešla mandarinka (43 kcal) a těsně by prošla i broskev s 48 kcal. Veškeré hodnoty jsou udávány na 100 g produktu.

Zde si dávejte již pozor (50 až 70 kcal/100 g)

Do této kategorie patří nejširší škála ovoce, což vyplývá i z faktu, že s ovocem by se to v dietě nemělo přehánět, i přestože zde hraje nezastupitelnou úlohu.

Poměrně ještě nízký obsah energie obsahují jablko (57 kcal), pomeranč (50 kcal), hruška (58 kcal), ananas (54 kcal), meruňka (52 kcal) a borůvky (54 kcal).

Vyšších hodnot, ale přesto stále příznivých dosahují maliny (61 kcal), švestky (63 kcal), třešně (65 kcal), kiwi (65 kcal) nebo třeba ostružiny (62 kcal).

Tomuto ovoci se raději vyhněte (70 a více kcal/100 g)

Do diety bychom vám doporučili nezařazovat (popř. v minimálním množství) hroznové víno, které na tom není ještě tak hrozně se 73 kcal a podobně na tom je i mango, které obsahuje 72 kcal.

Podstatně hůře na tom je banán, který vás možná překvapí s hodnotou 94 kcal. Banán však není absolutním králem, co se obsahu energie týče. Tato pocta patří avokádu, které díky vysokému obsahu tuků vyjde na 160 kcal ve 100 gramech a do diety bychom ho rozhodně konzumovat nedoporučovali.