Jak snadno doplit minerální látky

Přečtete za 1 minuta

Minerální látky jsou pro lidské tělo nezbytné, v tomhle článku si prozradíme pár způsobů, jak je snadno můžete doplňovat.

Listová zelenina

Listová zelenina má vysoký obsah různých minerálních látek. Tyto látky v zelenině zůstávají i po vaření, takže je možné zeleninu tepelně upravovat. Jestliže vám chutná například špenát, nebo kapusta, máte vyhráno.

Zeleninové saláty

I v ostatní zelenině na nachází různé minerální látky. Zkuste do svého jídelníčku zahrnout různé saláty, zeleninovou oblohu k hlavnímu chodu a nebo si zeleninu jen tak přikusujte k jakémukoli jídlu. Nejvhodnější formou je čerstvá zelenina bez tepelné úpravy. Taková zelenina obsahuje nejvíc prospěšných vitamínů a minerálních látek. Tepelnou úpravou se některé látky ztrácejí a my se o ně zbytečně připravujeme.

Obilniny

Obilniny jsou skvělým zdrojem minerálních látek a jako bonus v sobě často mají užitečnou vlákninu. Obilniny můžete přijímat například v celozrnném pečivu, ovesných vločkách, nebo v různých obilných kaších. V dnešní době v běžných obchodech najdete širokou škálu těchto obilných výrobků, neváhejte je tedy zahrnout do svého jídelníčku.

Drůbeží játra

Játra z drůbeže jsou pro mnohé výbornou pochoutkou. Dají se připravovat na vícero způsobů, například je můžeme péct, dusit nebo vařit. Můžeme z nich například dělat polévku, nebo vynikající játrové knedlíčky. Játra jsou přitom vysokým zdrojem minerálních látek a dalších různých, tělu prospěšných vitamínů. Vnitřnosti obecně obsahují vysoký počet minerálních látek. Kromě jater můžete vyzkoušet také drůbeží srdce, nebo žaludek. Pro větší různorodost můžete také vyzkoušet vnitřnosti vepřové a hovězí.

Přírodní doplňky stravy

Není na škodu čas od času zkusit nějaké přírodní doplňky stravy, které vašemu tělu dodávají různé potřebné minerály. S ničím se to ale nemá přehánět, a proto vždy preferujte přirozený příjem. O vhodném doplňování minerálních látek se můžete poradit se svým lékařem.