Jak na zdravé svačiny pro děti?

Přečtete za 2 minut(y)

Zdravé a výživné svačinky pro děti jsou velmi důležité, poskytují nejenom dostatek živin, ale taky dodávají tělu spoustu energie a zahání hlad mezi hlavními jídly. Proto začněte na svačiny učit děti od útlého věku, pomůžete jim tak dodržovat zdravý stravovací režim, podle kterého se budou řídit po celý život.

Svačte spolu s dětmi

Pokud tápete a nevíte, jaké jídlo dětem pořídit na svačinu, vybírejte pouze čerstvé ovoce a zeleninu, které v sobě nenesou žádné konzervační látky. Díky tomu tak po vás děti nebudou vyžadovat sušenky ani bonbóny. Ovšem, důležité je, jít dobrým příkladem, tudíž zdravým svačinám a jídlům se nevyhýbejte ani vy.

Svačinky noste všude s sebou

Ať už vás čekají schůzky ve městě, různé vyřizování nebo jenom odpoledne s dětmi na hřišti – vždy si s sebou vezměte lehké občerstvení. Nezapomínejte, že děti jsou velmi kreativní a jejich fantazie je neomezená – přibalte různé barvy a tvary ovoce či zeleniny a nechte je, ať si jídlo mixují podle sebe.

A jak takové svačinky připravit co nejlépe?

1. Ovoce a zelenina nesmí chybět

Ovoce a zelenina zajistí to, že vy i vaše děti dopřejete svému tělu spoustu energie a vitamínů. Nezůstávejte pouze u jednoho druhu, připravte barevné a vizuálně atraktivní malé misky s vícero druhy ovoce nebo zeleniny, které ocení zejména děti.

2. Vláknina je nepostradatelná pro zdravé zažívání

V jídelníčku by neměly chybět obiloviny a různá semínka, která dodávají tělu potřebnou vlákninu a energii. Nemusí to být obyčejné celozrnné pečivo, dnes v obchodech najdete například celozrnnou tortillu, pita chléb, celozrnné sušenky a jiné podobné mlsky.

3. Důležité jsou i mléčné výrobky

Nezapomínejte ani na výrobky, které obsahují mléko. Nikdy nic nezkazíte, když do svačin zahrnete sýry, jogurty, které můžete obohatit o různé druhy ořechů – mandle, kokos, lískové nebo vlašské oříšky. Obsahují totiž protein, který udržuje vysokou hladinu energie po dlouhou dobu.

4. Maso jako svačina

Potřebný protein neobsahují jen ořechy, vyskytuje se i ve vejcích, krůtě, kuřecím a jiných libových masech. A dokonce i maso můžete zahrnout do malých svačinek. Stačí vám jenom pár kousků sýra a grilovaných krůtích plátků s trochou zeleniny a uvidíte, jak si s dětmi pochutnáte.

Je důležité najít rovnováhu a poměr mezi zdravými jídly. Nejideálnější jsou ta, která si můžete připravit sami. A abyste se neochuzovali o sladkosti, i taková čokoláda může patřit mezi to zdravější jídlo – samozřejmě, jenom ta vysokoprocentní hořká. Místo sádla používejte rostlinné oleje, jako je například olej olivový, kokosový či mandlový. A dětem čas od času ty nezdravé přeci jenom dopřejte – v malých porcích.