Jak cvičit doma

Přečtete za 1 minutu

Pokud patříte mezi cvičence, kteří by chtěli zhubnout nějaké to kilo nebo naopak nabrat svalovou hmotu, ale z jakéhokoliv důvodu nechcete nebo nemůžete navštěvovat fitness centrum, nezoufejte. Cvičit se dá i v domácím prostředí. Stimul pro vaše svaly samozřejmě nebude stejný, jako v případě zvedání činek, ale jako slušný základ může postačit.

Základní cviky jsou nepostradatelné

Stejně jako v posilovně, tak i v domácím prostředí, je nejlepší vybírat pro rekreační cvičence základní cviky. Pokud budete trápit svůj biceps jednoruční činkou, samozřejmě to může mít nějaký efekt v podobě růstu svalů, ale rozhodně tímto způsobem nedocílíte stejného výsledku, jako v případě, když zařadíte více komplexní cvik. Za jeden z nejlepších komplexních cviků v domácím prostředí je možné považovat shyb. Kromě shybování, je v domácím prostředí ze základních cviků možné provádět například také dřepy, kliky nebo výpady.

Zvyšujte intenzitu tréninku

K růstu svalů je potřeba dávat tělu dostatečné impulsy. Ty vycházejí mimo jiné z tréninkového stresu. Jednoduše, pokud svaly při výkonu šokujete, budou se snažit aklimatizovat a podnítit svůj růst, aby příště byly na podobnou zátěž lépe připraveny. Pokud tedy budete stále cvičit se stejnou zátěží a intenzitou, svaly si na trénink zvyknou a nebudou dále reagovat.

Buďte kreativní

A právě díky výše zmíněnému, bývá cvičení v domácím prostředí poněkud obtížnější. Když si vaše tělo v posilovně zvykne na určitou zátěž, stačí jednoduše přidat další závaží na činku. V domácím prostředí jsou tyto možnosti značně omezené a vy musíte zapojit svou kreativitu. Jako závaží může posloužit batoh s flaškami naplněnými vodou nebo jen pomalé a precizně prováděné opakování daného cviku.

Cvičení doma má své limity

Je vám pravděpodobně již zřejmé, že cvičení doma není dlouhodobě z pohledu svalových přírůstku příliš lukrativní. Navyšování vah a intenzity v improvizovaných podmínkách většinou nenahradí posilovnu zcela dostatečně. Pro začátečníky nebo jedince, kteří se v posilovnách necítí dobře se však může jednat o velmi dobrou alternativu, kterou se dá vybudovat velmi slušný základ.