5 tipů pro vytvoření vysněné postavy

Přečtete za 2 minut(y)

Toužíte zhubnout přebytečná kila a vytvořit pěknou letní postavu? Chcete zlepšit své zdraví a změnit životosprávu? Pokud jste si alespoň jednou odpověděli „ano“, pak pokračujte ve čtení tohoto článku, který vám nabídne jednoduché tipy ke zlepšení postavy a změně vašeho života.

1. Změňte stravovací návyky

V případě, že chcete zhubnout a zbavit se přebytečných kil, je změna stávajícího jídelníčku nevyhnutelná. Jedná se o největší a také nejtěžší změnu. Diet lze nalézt nespočet, ale mnoho z nich nemusí být účinných a je vhodné věnovat čas studiu nejrůznějších článků na internetu. Pro začátek vám však postačí pouhé minimální a postupné změny, například konzumace polovičních porcí, změna potravin z nezdravých na zdravé (maso, zelenina, ovoce, ovesné vločky, tvaroh, vejce atd.), omezení cukrovinek či omezení sladkých vod. Nesnažte se změnit vše ze dne na den, to vede ve většině případů k brzké ztrátě motivace a sklouznutí do starých kolejí. Je vhodnější měnit stravu postupně tak, aby si tělo postupně navyklo na nový režim. V případě, že si nejste jistí se stravou, je vhodné vyhledat výživového poradce.

2. Cvičte, sportujte

Strava je nejdůležitější při hubnutí, ale lze změnu vaší postavy podpořit i sportem a pohybem. V podstatě nezáleží, zda se bude jednat o posilování, běh, jízdu na kole, bruslení nebo horské tůry, důležitý však je pohyb a aktivní život. Vhodný může být osobní trénink s certifikovaným trenérem, který vám sestaví tréninkový plán na míru.

3. Dodržujte pitný režim

Pitím dostatečného množství vody přispějete ke spalování tuků, pročištění organismu a zároveň voda dokáže alespoň částečně zahnat případný hlad. Měli bychom myslet také na to, že káva, alkohol, sůl či sladkosti dehydratují tělo a v případě konzumace těchto věcí je vhodné pít více.

4. Udržte si motivaci

Motivace a psychika je při hubnutí velice důležitá. Musíte si najít správnou motivaci, mít vytrvalost a disciplínu. Motivující může být zaznamenávání fotografií vaší postavy každý měsíc a pozorovat tak změny.

5. Vytrvejte

Nejvíce lidí selže na tom, že nemá dostatek trpělivosti a nedokáže vytrvat. Výrazně viditelné změny se nedostaví po týdnu, někdy ani po měsíci dřiny, ale pokud vydržíte usilovně pracovat, tak se výsledky zaručeně dostaví.