Jak zhubnout povánoční kila?

Přečtete za 3 minut(y)

Zná to snad každá žena, ačkoliv se o Vánocích chceme držet a nepřejídat se, někdy to prostě nejde. Ke snídani vánočka, k obědu zbylý bramborový salát a řízky a ke kávě cukroví, večer už jsme sice plné, ale i tak se necháme přesvědčit na víno a nějaké ty chlebíčky. Pár dní o svátcích uteče jako voda a z váhy se stává Pandořina skříňka. Jak tedy rychle a zdravě shodit, co jste přes Vánoce nabrala? Zde pro vás máme pár tipů, jak na to. 

Dodržujte pitný režim

Pokud si ihned po probuzení a před každým jídlem dáte sklenici vody, budete se cítit sytější a jídla nesníte tolik. Pravidelný pitný režim pomáhá také správně fungujícímu metabolismu, který urychluje hubnutí. Pít byste měla však jen vodu a žádné slazené nápoje, šťávy nebo džusy. Pokud vám samotná voda nechutná, přidejte do ní pár kapek citronu nebo limety.

Hýbejte se

Asi nejčastější rada při hubnutí je pohyb, ale ne každý sport je k hubnutí ideální. Například zvedáním činek v posilovně posílíte, ale kila neshodíte. Na to se hodí spíše cardio cvičení, při kterém byste měla mít tepovou frekvenci mezí 60-70 % maximálního výkonu. Mezi takové sporty patří například běh, tanec, tenis nebo plavání. Nejdůležitější je, aby vás sport bavil a nemusela jste se do něj nudit, pokud nejste příliš běhací typ, můžete vyzkoušet například power jógu. Dobrou motivací je si pořídit nějakou permanentku do fitness centra, když budete mít předplatné například na měsíc, budete mít důvod tam chodit, aby vám nepropadly peníze.

Vytřiďte lednici

Pokud máte stále schované cukroví a dobroty z Vánoc, je na čase se jich zbavit. Co není zkažené dejte muži nebo kamarádům a lednici naplňte zdravými věcmi. Udělejte si nákupní seznam, na který si sepište co budete potřebovat na další týden. Na nákup nechoďte hladová, jinak nakoupíte zbytečnosti, na které sice budete mít chuť, ale nebudou zdravé. Nakupte si zeleninu, ovoce a vše, co budete potřebovat ke zdravému vaření.

Udělejte si plán

Začněte si plánovat stravování i cvičení. Každý týden si udělejte plán, co budete jíst a kdy cvičit. Zdravých receptů najdete na internetu mnoho, ale nejdůležitější je myslet na to, že i se zdravým jídlem musíte střídmě. Stáhněte si do mobilu aplikaci kalorické tabulky, kde si pečlivě zaznamenávejte, co jste celý den jedla a počítejte si kalorie. Snažte se nejíst v restauracích a bistrech, kde jsou jídla často dost kalorická a sníte větší porci než doma. Pokud už jíte někde venku, zkuste zvolit zdravější variantu jídla, jako je například salát.

Omezte alkohol

Co mnoho lidí neví je, že alkohol v sobě obsahuje mnoho cukrů. Většinou se alkohol konzumuje večer, kdy už byste se měla sacharidům vyhýbat. Když už někam jdete s přáteli, snažte se vyhnout sladkým koktejlům a dejte si místo nich sklenku vína a sklenku vody. Když budete alkohol zapíjet vodou, nevypijete ho tolik, ušetříte, a ještě se vyhnete ranní kocovině.

Sacharidy hlavně dopoledne

Sacharidy vás zasytí na dlouhou dobu, ale je třeba si hlídat, kdy je konzumujete a z jakých potravin. Dobré je zařadit sacharidy dopoledne a k obědu, ráno zvolte například výživnou ovesnou kaši, po které nebudete mít do oběda hlad. V poledne zvolte už menší porci jako přílohu, můžete vyzkoušet pečené brambory, hnědou rýži nebo kuskus. Večer už sacharidy nezařazujte a zvolte spíše bílkoviny a zeleninu. Aby vám zelenina více chutnala, připravte si k ní dresing z bílého nízkotučného jogurtu a koření.

Neodměňujte se sladkým

To, že se celý den držíte podle plánu neznamená, že si můžete dopřávat odměny v podobě dortíčku nebo sušenek. Pokud vám sladké v životě opravdu chybí třeba ke kávě, zkuste kostičku vysokoprocentní hořké čokolády nebo jednu digestivní sušenku. Samozřejmě si jednou za čas můžete dovolit i nějakou větší kalorickou bombu, ale myslete na to, že by to mělo být opravdu jen jednou za čas. Chuť na sladké je důsledkem nevyváženého jídelníčku, zkuste více zařazovat ovoce nebo ovocná smoothie.