Home staging: Co to je a proč ho využít

Přečtete za 2 minut(y)

Služba zvaná „home staging“ se v posledních letech stává stále běžnější a žádanější nejen při prodeji nemovitostí. Do češtiny se dá volně přeložit jako „příprava domova“. Jedná se o úpravu interiéru před jeho prezentací. Úprava interiéru může být různá, vždy záleží na účelu a přání zákazníka. Tato služba není zpravidla úplně levná, proto mnozí klienti váhají, zda se vyplatí do ní investovat. Přinášíme vám 5 výhod, které home staging nabízí.

1/ Zabydlení prostoru

Zejména při prodeji nemovitosti je velmi důležitý první dojem. K tomu poslouží možnost zapůjčení nábytku, doplňků a dekorací. Pokud zájemce vkročí do bytu nebo domu a vidí pouze holé zdi, nemovitost na něj zapůsobí studeně a neútulně. Podaří-li se vhodným vybavením zútulnit nemovitost tak, že se zájemce již při vstupu do nemovitosti bude cítit příjemně, získává prodejce body k dobru.

2/ Ukázka řešení prostoru

Zatímco první bod byl zaměřen spíše pocitově, v této fázi si přijdou na své racionálně zaměření zájemci. Mnoho lidí má potíže s prostorovou představivostí. Při pohledu na holou místnost si nedokážou představit, jak ji zařídit. Rozmístěný nábytek jim dává odpověď dříve, než stihnou vznést námitky a připomínky. Výhodou je pár lehčích mobilních kousků nábytku. Tyto kousky se dají různě přemisťovat. Zájemce o koupi tak rovnou na místě vidí několik možných variant řešení prostoru.

3/ Atraktivní fotografie

Focení interiéru před následnou prezentací v médiích se rozhodně vyplatí svěřit odborníkovi. I prázdný byt  amatérsky nafocený na mobilní telefon a umístěný na internet má samozřejmě šanci na úspěšný prodej. Pokud však prodáváte nemovitost, která není ničím vyloženě jedinečná, jsou to právě profesionální fotky a kvalitní home staging, které vám pomohou se odlišit od ostatních obdobných nabídek.

4/ Účelová prezentace

Se službou home staging se sice často setkáváme právě při prodeji nemovitostí, má však své využití i při jiných příležitostech. Pokud chcete pronajmout komerční prostor, nebo naopak přilákat nějakého umělce či významnou osobnost, ať působí zrovna u vás, home staging je skvělým prostředkem, jak představit nabízený prostor. S odbornou pomocí ho můžete stylizovat do přesně požadovaných parametrů, a zvýšit tak svou šanci na úspěch.

5/ Cenová úspora

I když příprava nemovitosti a její vybavení dle požadavků vyžaduje určitou investici, při správně provedeném home stagingu nebudete vynaložených peněz litovat. Zatraktivníte svou nemovitost a získáte kvalitní prezentaci, se kterou snadněji oslovíte správnou cílovou skupinu zájemců. Home staging je cesta, jak uspořit čas, zvýšit výnos a dosáhnout cíle v oblasti nemovitostí.